Az előző poszt a jerezi tesztekről szólt. Most jöjjön egy kis egyveleg a pályán kívül történtekről. Úgyis mindenki ezekről beszél. Én meg szépen, illemtudóan beállok a sorba, mint egy jólnevelt angol úriember az újságosnál, hogy megvegye a kedvenc újságját, mielőtt lemegy a metróba.
Az első és legfontosabb, ami engem érdekel, az egy, a napokban már-már bűvössé váló szám. 1000. Ez az, ami kell ami kedvenc sorozatunknak. Talán a jó öreg Niki Lauda indította el a tényleges lavinát, valamelyik szokásos nyilatkozatával. Az is lehet, hogy nem is ő volt, az azonban biztos, hogy most már mindenki erről beszél. És láss csodát, nem csak beszélnek róla, hanem tesznek is érte. Bár gondolom, azért is ilyen gyors ez, mert a mindenható Mr. E is lelkes támogatója az ügynek. 1000 lóerő egy autóba. Naná, hogy kell. A hírek szerint közel a megállapdás is. A csapatok, motorgyártók támogatják, a versenyzőket meg kár is megkérdezni, úgysem találnánk olyat, aki azt mondaná , ez nem kell. Ha mégis lenne, annak adni kell egy rollert, hogy azzal versenyezzen egy hegynek felfelé. A Mercedes volt az első, aki kijelentette, semmi akadálya. A jelenlegi motorspecifikával is simán el tudnák érni az 1300 lóerőt, csak kisebb szabályváltoztatásokra van szükég a hajtásláncot érintően. Nincs más dolguk, csak egy picit megbabrálni a mostani V6-os mocikat, engedni a nagyobb fogyasztást és a nagyobb üzemanyagtankot. Ehhez kellenek még szélesebb autók szélesebb gumikkal és már lehet is nyomni, ami a csövön kifér. Nos, a minap össze is ültek a csapatvezetők megtárgyalni ezeket. Annak az esélye, hogy egy rövid meeting alatt megegyezzenek valamiben, kb annyi, mint annak, hogy Berényi Miki beáll csendőrnek. Láss csodát! Megállapodtak. 2016-ban már jönnek is a szélesebb autók a szélesebb gumikkal. Egy évre rá pedig az 1000 lóerő. Persze mindennek még át kell menni pár fórumon, de nem valószínű, hogy bárki is akadályt gördítsen elé. Szóval lassan, de biztosan lehet kezdeni az örömtáncot, mert végre ismét jó irányba terelik a sportot. Végül csak ez a királykategória, vagy mi a szelep.
Ezzel nincs ám vége! Mert ezek a jóemberek még valamiben megegyezésre jutottak. Ha ez így megy tovább, Bernie el fogja őket küldeni Csernus doktorhoz az tuti. Könnyes szemmel jelentették be, nem fogadják el a Marussia csapat idei nevezését, inkább szétosztják egymás között azt a pénzt, ami a tavalyi szezon alapján járna neki. Ez amúgy így elég szemét dolognak hangzik, bár én abszolút egyetértek a döntéssel. Pedig engem meg se kérdeztek. A Marussia ugyebár csődbe ment. A csődbiztos viszont valahonnan szerzett egy befektetőt, aki komolyan is gondolta a dolgot. (Bár szerintem inkább csak hülye volt.) Ugyanis bár beadták a nevezést, de mivel nincs idei autójuk, ezért a tavalyival versenyeztek volna. Amúgy mellékesen megjegyzem, versenyzőjük sincs. Szóval van egy csapat, ami évek óta a mezőny leglassabbja címért versenyzett a Caterhammel, nincs új autó, nincs versenyző. És ezt ők komolyan gondolták. Ennyire nagy bajban azért nincs ez a cirkusz. Egy szó mint száz, idén 18 autó lesz a rajtrácson, ami még akár jól is elsülhet. Jövőre meg jön a Haas. Bár szerintem kb egy szinten lesz a az idén megszűnt két csapattal. Majd ezt is kifejtem egyszer.
Tehát 18 autó. De hány verseny lesz? Mert az azért elég vicces, hogy fogalmunk sincs róla. Ugyebár 20 versenyt terveztek, de Korea kiesett. Nem mintha bármelyik rajongó sajnálná szerintem, hiszen olyan izgalmas versenyek voltak ott, mint Dörmögő Dömötör kalandjai. Lett tehát 19. Erre most benyögik a német szervezők, ők bizony ilyen feltételek mellett nem fogják megrendezni. Ez a pálya nem más, mint a legendás Nürburgring, akik felváltva rendezik a német nagydíjat a Hockenheimringgel, ahol tavaly egy nagyon jó kis verseny volt. Csakhogy pénzügyileg teljes csőd volt. Mindkét pálya nagyon jó, szeretik a pilóták, izgalmas versenyek vannak rajtuk, Németország pedig az egyik legnagyobb piaca a sportnak. Vagyis, úgy tűnik, csak az volt. A Schumacher-Ferrari érában teltház előtt mentek a futamok, bármelyik pályán volt is az a kettő közül. Most van egy négyszeres világbajnok Vetteljük egy Ferrariban, a regnáló bajnok Mercedes, melynek egyik pilótája a német (bár ezen lehetne vitatkozni) Rosberggel, aki az utolsó versenyig harcban volt a bajnoki címért csapattársával. A pályák tulajdonosai azt mondják, túl sok pénzt kér Ecclestone a rendezésért, ezért nekik fel kell emelni a jegyárakat, ez viszont már a német közönségnek is drága. Tavaly a Hockenheimringen kb 40-50 ezer néző volt. Ez bizony annyit ér, mintha Vettel egy Renault Clioval ment volna Hamilton ellen. Bár nem lennék meglepve, ha néha ezt érezte volna. Szóval nagy a baj. Mert eltűnik egy legendás pálya, még ha nem is örökre. Monza is bajban a hírek szerint. Márpedig ezekre nagyon vigyázni kéne. Egy kis felsorolás: Nürburgring, Monza, Silverstone, Spa, Monaco (bár ott nem hiszem, hogy valaha is lesz ilyen probléma), Kanada mind-mind eme sport ékkövei. Ezeket még nem a közönség által elátkozott Herr Tilke tervezte, a vonalvezetésük pedig magában foglalja, hogy a verseny izgalmas lesz. Szóval , Mr. Ecclestone, nem ez lenne a lényeg?