Itt a piros, hol az ezüst?
2015. február 07. írta: hegicsabi

Itt a piros, hol az ezüst?

Valami nagyon ütős első mondatot akartam írni, és 20 perc gondolkodás után ez lett belőle. Bocsánat! Na, vágjunk a közepébe! Ne kerülgessük a teszteredményeket, mint Schumi a mezőnyt.

 

A csapat ugyanis, ahol legendává vált, felhúzta a vörös zászlót, kardját kivonta, felpattant az ágaskodó paripa nyergébe és egyértelműen hadat üzent. Úgy látszik, rájöttek a problémák megoldására: kockáztatni kell. Ez nem igazán az ő terepük, viszont annyira zsákutcában voltak, hogy nem nagyon volt más választásuk. Egyelőre úgy tűnik, bejött. Vettel dicsérő szavai szerintem ez esetben nem mérvadóak, hiszen neki nincs összehasonlítási alapja az előző évről. Ellentétben csapattársáéval. Kimi az előző idényt végigszenvedte, nem egyszer megjegyezve, hogy egyszerűen bármit csinálnak a beállításokkal, számára kezelhetetlen a gépjármű. Ez bizony látszott is. Négy nap teszt után a reakció ég és föld. Az autó és a motor sokkal jobb, nagyon jó úton haladunk stb. Ez nagyon nagy szó. Először is azért, mert ő nem az a fajta, aki ha nem így lenne is ezt mondaná. Azt hiszem, ebben mindenki egyetért. Másodszor pedig, utoljára, amikor a Ferrari olyan autót csinált, ami Raikkönen ízlésének mindenben megfelelt, világbajnok lett. Szóval úgy tűnik, nagyon is jó úton haladnak. Kíváncsian várom, mit mutatnak majd Barcelonában.

 

Ez persze igaz az RBR-re is. Bár sokkal jobban teljesítettek, mint egy évvel ezelőtt, úgy érzem, kicsivel több a kérdőjel náluk, mint az olaszoknál. Az Achilles -sarok úgy tűnik megint a Renault motor. A francia motorgyártó hatalmas erőfeszítéseket tett hátrányának ledolgozására. Saját bevallásuk szerint, felére csökkentették a hátrányukat. A gond az, hogy a hozzáértők szerint ez még mindig mínusz 30 lóerőt jelent, ami még mindig sok. Nekem úgy tűnik ráadásul, hogy valami gond lehet az autóval is. Legalábbis kicsit gyanús, hogy a testvércsapat STR-ben valahogy megbízhatóbb az erőforrás. A motor ugyanaz kell, hogy legyen mindkét autóban, szóval a kasztniban van a különbség. Ez persze nem azt jelenti, hogy a tervezőzseni Adrian Newey valamit elrontott volna. Inkább csak arról van szó, hogy kell egy-két apróbb változtatás. Ezt ők is elvégzik Barcelonára, hogy aztán megtudjuk, mire is képesek. Tavaly sem az autó volt a gondjuk, idén sem azon fog múlni.

 

Ellentétben a Williamssel. A brit csapat tavaly hatalmasat lépett előre. Mintha valami nagyon jó alakulna náluk. Ők az a csapat, amely soha nem arról volt híres, hogy a pénztárca egy feneketlen kút. Persze, nem is ők a szegény legények a mezőnyben. A költségvetésüket pedig olyan zseniálisan forgatják, hogy azt bizony tanítani kellene. Ha megérzéseim nem csalnak, akkor bizony egy nagyon is jó autót sikerült összerakniuk. Bottas, mint ifjú titán, és Massa, aki a másodvirágzását élheti meg (mint anno Coulthard a Red-Bullnál), valamint a Merci motor ereje nyerő kombinációt alkothat. Az egyedüli probléma mégis a pénz lehet náluk. Hogy győzik-e majd a nagy fegyverkezési versenyt a többiekkel a szezon közben. 

 

Ebből a szempontból a Lotus és a Sauber hasonló cipőben gurul. Nézzük előbb a Lotust! A tavalyi év maga volt a katasztrófa az istálló számára. Az autó teljesen félresikerült. Annyira forradalmi lett, hogy le is húzták a wc-n. Ráadásul nekik volt a legtöbb gondjuk a Renault motorral is. Rengeteg embert elküldtek, és még Raikkönen előző évi fizetését is alig bírták kinyögni. A tulajdonosok becsületére legyen mondva, mindent megtettek, hogy rendezzék a csapat anyagi helyzetét, ami úgy tűnik, sikerült. Az tervezőasztalnál is rájöttek, hogy mi is a jó irány. Végül sikerült megszabadulni a motortól is és leszerződni a németekkel. A tény pedig, hogy Grosjean végül maradt náluk, azt jelzi, hogy bizony maradt még spiritusz a csapatban. Bár minden valószínűség szerint ez is csak a középmezőnyre lesz elég. De legalább ott már osztogatnak pontokat.

 

Nagyjából ugyanez ez a helyzet a Saubernél is, csak ott maradt a motorszállító. Bár ez nem meglepetés, ők kitartanak a Ferrari mellett. Jerezben viszont ők voltak a meglepetés. Nagyszerű tesztnapokon vannak túl, még akkor is, ha valószínűleg ez csak amolyan magamutogatás volt. Hiszen kevés benzinnel, lágy gumikon köröztek leginkább. Ez viszont arra elég, hogy a címlapon szerepeljenek párszor, ezzel is megnyugtatva egy kicsit a szponzorokat. Ez most létkérdés náluk, a pletykákat elnézve. Ezzel szemben, nem hiszem, hogy sok vizet zavarnának majd az idény közben.

 

A Toro Rosso szerintem simán veri majd őket. Vagy talán nem simán, de ha nem lesznek előrébb, akkor az csak annak lesz köszönhető, hogy két újonccal vágnak majd neki az idénynek. Az tény, hogy nem ügyetlen srácok, de idő kell, még beleszoknak a nagyok játékába. Ismerve csapatuk irányelveit, nem lesz túl sok idejük rá. A Force India körül viszont nagy a csend. A teszten nem voltak ott, ami nem szokott túl sok jót jelenteni a kisebb csapatoknál. Általában pénzhiányra utal. Nem hiszem, hogy a megszűnés szélén állnának, de biztos, hogy szűkebb a keret, mint szeretnék. Az új autó még nincs kész, szóval várunk, hogy mit is alkottak. Az biztos, hogy nagy lesz a harc az utolsó pontszerző helyekért a kicsik között. De lehet, hogy lesz egy nagy is közöttük.

 

A McLaren gyerekbetegségei nem nagyon szűntek meg. Nem egy nagy problémájuk van, hanem sok kicsi. A nagynevű szakértők szerint, és a maga a McLaren vezér Ron Dennis is ezt mondja, a kasztni talán a legjobb lett a mezőnyben tele forradalmi újításokkal. A hajtáslánc integrációja viszont nem nagyon akar sikerülni. A Honda még nyugodt, és a csapat is, de ha a következő teszteken nem mutatnak valami nagyon nagy fejlődést, ez a szezon is megy a kukába. 

 

Már csak a címvédő maradt. Nem őket akartam utoljára hagyni, de így sikerült. Annyi kört tettek meg a négy nap alatt, ami elképesztő. Nem ők voltak a leggyorsabbak, de ez a teszt amúgy sem erről szól. Csakis a megbízhatósági tesztekre fektették a hangsúlyt, ha ez nem jön be, akkor azt javasolnám nekik, tegyenek az autóra egy plusz matricát Fragile felirattal. Amúgy hiába nem jeleskedtek a köridőkben, az biztos, hogy rengeteg tartalék van az autóban. Hamilton elmondása szerint eddig nem sok különbséget vet észre tavalyhoz képest. Még az ülése is a tavalyi. A csapat viszont még biztos, hogy nem engedte szabadjára a motor erejét. Ha ez megtörténik, majd akkor leszünk okosabbak. A Ferrarit már tudjuk, hogy nagyjából hol van. A címvédőt még csak sejtjük. Barcelona után talán okosabbak leszünk. De már látszik, nem lesz egy sétagalopp. 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1gyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr107149737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása